Kvällspromendad.

Vi har nyss varit ute på en timmes promenad och jag måste bara skryta om vovvarna.. De är bara bäst helt enkelt!! Det går över all förväntan med att gå med båda doggarna och Kabbi hon struttar runt till kopplet är spänt men drar inte. Enya går mycket och söker ögonkontakt brevid en om hon inte raggar pinnar och annat skoj att busa med. Men i det stora hela är det faktiskt en fröjd att gå med dom!! Vi gick rundan förbi och runt olympia, förbi Mc donalds och sen in genom Fredriksdalsskogen. Jag HATAR att gå där när det är mörkt!! Det var inga problem när vi hade Ymer.. han var jag aldrig rädd med för han skrämde lätt folk med sina utfall. Enya är för liten och alldeles för trygg för att visa någon vakt ännu.. eller skeptism ska jag väl säga och Kabbi ÄLSKAR ju allt och alla.. no matter what!! Hihi!
Men ja, som synes så överlevde vi den promenaden. Haha! Men kolla själv, det är inte sååå mysig miljö att promenera i mörkret i.



När vi kom in brevid Fredriksdals museum så går vi och snackar om att det är rätt kusligt att gå där när det är mörk och plötsligt hör vi någon som säger "Hallå"..  Jag var INTE beredd på det och skrekt till och hoppade till. Hundarna reagerade inte alls!! Duktiga hundar!!! :D
Det var en kvinna som skulle ut från museet och behövde ficklampa för att se så hon slog in rätt kod. Haha!

Nu sussar båda vovvarna gott i alla fall!!

Jahapp!! Det var allt för nu!

PEACE från en VÄLDIGT stolt matte till de absolut BÄSTA hundarna i världen!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0