Spaj bai!

Spaj bai, det betyder Spiderman på Freyas språk. Hehe! Den ungen är för övrigt inte typiskt tjejig.. Hon ÄLSKAR Spiderman och Shrek! xD Fast, okej.. hon älskar ju också råsa och glitter osv också.

Vi är bortbjudna på middag imorgon, MYSIGT ska DET bli! :D
Igår började jag dagen med att städa hela lägenheten, det var skönt att ha det gjort straight away i stället för att dra ut på det! Det som är mindre kul är väl att Freya.. medan jag städade i ett rum, stack in i ett annat och rev ut grejer, blommor osv. :| SKITUNGE!!! ;D Edda gillar dammsugaren så hon hängde med mig och det är ju bra så jag hade lite uppsikt över henne nu när hon håller på att lära sig att gå. Det är ju bra att städa varje dag för det kan ju inte vara varken kul eller bra att bo i en enda röra!! :O


Söta va? :D


Jag satt och kollade igenom mina bilder igår och tänkte tillbaka på Kharma och Ymer.. de hade då VÄLDIGT passande namn båda två! Ymer VAR en jätte och Kharma VAR en bitch! Jag saknar dom fortfarande så mycket  och den som säger att tiden läker alla sår menar nog att man lär sig leva med saker. Jag saknar min farfar OTROLIGT mycket med!! Goa, goa gubbe!! Men.. i alla fall så funderade jag på hur Kabbi och Enya passar in i sina namn.. Kabbi har det mest originella namn jag vet och så ÄR ju hon också.. Totalt unik på alla plan, vackra lilla hjärtat! :D Enya har den mest fantastiska röst jag vet och så är hon ju väldigt vacker också så hon kommer nog ha en hel skara av beundrare ALLTID, hon! Hihi!!! Ja, jag får nog fortsätta fundera ut bra namn för de hundar som kommer i framtiden som de kan växa in i :D Fast.. nu kan jag ju inte ta åt mig äran för varken Kabbis namn eller Enyas ;p

Nu tycker jag att Freya kan ta och bli frisk så hon kan komma iväg till dagis igen! Hon har ju varit mer sjuk än frisk sedan hon började där.. GIFTIGA baciller och virus!! Man blir ju helt däckad själv också av dom!! Så får det ju gäääääärna bli sommar nu också så man kan vara ute mer än inne!!! Grönt gräs, blommor, fågelkvitter, gillning, balkonghäng, stranden, SOL och värme.. ja, det säger väl allt! Förvisso så har vi varken speciellt kallt eller någon snö kvar men det är ju som regel blåst som gör att det blir sjukt mycket kallare!!


Ja, då ska jag väl kanske ta en runda med snabeldraken så jag upprätthåller standarden här! Hihi!!!
TJIPP!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0