Catch me if you can.

Ni är så flitiga som följer min blogg fast jag inte skrivit här på evigheter. All cred till er för det! :D Sååå nu är det väl på tiden att jag uppdaterar med lite nytt! Här händer egentligen inte så mycket, ingen drama och inga intriger eller något annat destruktivt. Fantastiskt skönt! Det gör ju att man kan njuta av livet i stället för att sitta och irritera sig på allt och alla!

Hundarna är fortfarande lika goa, både med oss och med varandra och andra utanför familjen. Kabbi är fortfarande den underbara, energiska lilla fis som anser att världen är en rosa bubbla. Enya har väl så smått kommit in i någon spökålder men det märker man knappt av, så trygg är hon och fortsätter hon utvecklas så här så har jag Presan jag alltid velat ha!! Hon har skärpa men också hyfsat svår att trigga igång och jag värdesätter varje eviga dag med henne... Trots att hon lunchat på två av mina skor, trots att hon röjer runt som en dampig staffe, välter ungarna lite då och då och fast hon till skillnad från Ymer inte är förarvek så är hon så otroligt mycket lättare än honom på alla sätt! Dessutom har hon motor och är så otroligt mycket mer lättmotiverad!! 8,5 månader är hon nu. Herregud vad det gått fort! Hon har bra vikt och höjd också för sin ålder. Det kommer ju ske en hel del fram till 2-3 års ålder. Och om jag gissar på framtiden så kommer hon få stort och fint huvud för att vara tik som vuxen också. Men vackraste Firos uttryck och intensiva ögon.
Det ska bli fantastiskt kul att få en utvärdering av henne av Linn och Toni!! Oavsett vad som sägs så är hon fortfarande min pärla men det ska bli intressant att se om vi läser av henne rätt. Förhoppningsvis så kan vi få ett gäng med BRA bilder på henne också och förhoppningsvis får vi med oss Freya hem igen också. xD

Ungarna då.. Ja det är samma med dom, Hugo har snart blivit längre än mig.. ahh ja, DET är ju inte så svårt då jag inte är speciellt lång men i alla fall! :P Han är ju trots allt bara 10 år! Han är så snäll och go så som han alltid varit.
Freya har börjat prata massor.. MASSOR!! "Pippi långstrumpen åker bussen med hästen" "Var är bussen DÅÅÅÅÅ" osv, osv... gulligast är det när hon inte vill ha något så säger hon "NEJ.... tack!" Hehe!
Edda har också börjat snacka, men det är mest "mamma" "pappa" "blomma" "lampa" "akta dig" Haha!! Eller "Tatta tej" som HON säger det.. det har hon fått från Freya, helt oavkortat.

Kort då? Ja... jag har blivit av med sladden till kameran så jag kan inte få in något av alla hundratals bilder som ligger på kameran :( Jag måste ju alltså hitta den INNAN Fredag för jag ska ha mååååååååånga kort!!
Så ni får stå ut med de som ni förmodligen redan sett på fb så länge.



















Ahhh... jag måste ju säga att det är GRYMT skönt att ha rensat ut en massa kläder som jag ändå aldrig trivts i. 2 säckar är väck och jag har nu mina EGNA kläder... dvs min EGEN stil och det är ju helt SJUKT skönt!!
Japp! Det var det.. Det blir inte så mycket mer, det finns så mycket roligare och bättre saker än att hänga framför datorn. På återseende! :D




Kommentarer
Postat av: Joran

Wohoo! Endelig en oppdatering ;D hihi.... masse fine og kule bilder også :)

Gleder meg til å se dere snart, og vi skal nok få tatt masse bilder av Enya :D

2011-07-06 @ 19:05:13
URL: http://jm.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0