Första jobbedagen efter semestern.

Ja, man blir duktigt bortskämd av att ha semester i 4 veckor.. det var inte alls skoj att stiga upp kl 5 i morse och dra till jobb om jag ska vara HELT ärlig. Men, mitt nya avtal börjar idag, det innebär att jag nu mer är anställd som tjänsteman :D (FÖRMÅNER)

Sååå... vad mer är nytt? MASSOR! xD Ahh ja, Ungarnas Farfar och Farmor är på besök ända från usa! De kom i Fredags.. Med sig har de Jacob, Julies son sedan ett tidigare förhållande.. en äldre version av Hugo. Hugo och Jacob kommer jättebra överens. och det är otroligt kul att ÄNTLIGEN få träffa Terry och Julie!

Idag är de iväg på tur till Orrefors och Julie är en mästare på att planlägga och genomföra så det var något de planerat sedan innan. Hugo är med dom och jag vet att han ÄLSKAR det. Igår var de iväg och fiskade och sen Fredriksdals museum efter det så de har ett fullspäckat schema. Tur de stannar ett tag, Hehe.


Terry, Julie och Jacob


Terry och Julie har totalt skämt bort oss allhopa här så jag vet inte om vi kommer tillåta dom att åka härifrån igen. xD

I September ska jag iväg på kryssning med jobbet. Företaget har hyrt HELA Cinderellafärjan mellan stockholm och Finland, flyget upp står DE för och vi har dessutom fullt betalt när vi åker på resan. Det är helt knasigt! Men väldigt trevligt dock. Imorgon ska vi och kolla på en större lägenhet, hoppas den är fin och något som vi vill bo i!! Området är helt ok, men inte det ultimala.
Annars kommer vi hellre stanna här än ta något vi inte riktigt känner för till 100%. Fördelen med lägenheten är att jag får ca 5 minuters promenad till min nuvarande arbetsplats. ^^

Före Terry, Julie och Jacob kom så var familjen Johansson på besök.. ALLTID lika mysigt! :D


Tänka sig, det finns ju fortfarande några enstaka normala folk kvar i hundvärlden!! Dock något lätträknade, tyvärr..


Walk the... Dog.


"lilla" Edda <3


Freya


Damen som håller koll på kvarteret. <3 Det kanske fortfarande är för tidigt att uttala sig om Enyas mentalitet enligt "expertpanelen" (?) men hon är stadigt och jämt PRECIS lika tuff, trygg och trevlig som hon var som liten valp! <3
Meen.. det kanske bara "knäpper till" nu snart.. hoho! xD Ja se den där avundsjukan... Det BLIIIIR inte bättre om man byter ut skit mot ny skit. En del lär sig lååångsamt, en del.... Aaaaldrig :D En del mår dessutom BRA av att vara offer och må dåligt. :D

Vamos a la playa.


Ahh nåja, nu ska jag hoppa in i duschen, sätta lite olivolja i håret och relaxa innan det är dax att hoppa i säng.. Ja, en bit av Terrys köttfärslimpa måste jag nog ha innan.. JA! Ni läste rätt! Ett litet undantag från min anti-kött sätt att leva.

 

Peace!! :D



(bilderna är ärligt stulna från folk som tagit dom ^^)


 


Kommentarer
Postat av: Joran

Hello :D

Godt å se at alt er bra med dere og hundene. Enya ser kjempefin ut. Du får poste fler bilder når du får tid. Kjempebra at du fortsatt er fornøyd med henne også :D



God helg! :D



Klemm

2012-08-17 @ 21:03:18
URL: http://jm.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0